بر این اساس در روز اول این مسابقات و در نوبت صبح که از ساعت 8:30 تا زمان اذان ظهر ادامه خواهد داشت، متسابقان در رشته قرائت ترتیل رقابت خود را از ساعت 8:30 تا 10:30 برگزار می‌کنند. در این رشته هر شرکت‌کننده در بخش آقایان 15 سطر را تلاوت خواهد کرد.
در رشته ترتیل آقایان، 19 شرکت‌کننده از دانشگاه‌های مختلف در مرحله کشوری حضور دارند. رقابت‌های رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و همچنین اذان در بخش آقایان در تالار حضرت خدیجه(ع) مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) برگزار می‌شود.
از ساعت 10:45 تا زمان اذان ظهر نیز متسابقان در رشته اذان رقابت خواهند کرد. در این رشته 15 شرکت‌کننده حضور دارند. رقابت‌های رشته اذان تنها مختص به آقایان است و در بخش بانوان برگزار نمی‌شود. ادامه مسابقات در رشته اذان نیز بعدازظهر از ساعت 15:15 تا 15:45 خواهد بود.
در رشته قرائت تحقیق که با حضور 19 شرکت‌کننده برگزار می‌شود هر متسابق 10 سطر را تلاوت خواهد کرد. این مسابقات بعدازظهر و از ساعت 16 تا زمان اذان مغرب خواهد بود و پس از آن نیز تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت.
همچنین در رشته حفظ قرآن آقایان که رقابت‌های آن در سالن شماره یک مجتمع فرهنگی ـ هنری استاد فرشچیان برگزار می‌شود، از ساعت 8:30 صبح، 18 شرکت‌کننده در رشته حفظ کل رقابت خود را براساس قرعه انجام خواهند داد. رقابت‌های رشته حفظ کل در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که در نوبت بعداز ظهر مسابقات از ساعت 15:15 تا 17 خواهد بود.
برگزاری مسابقات در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم نیز که با حضور 19 شرکت‌کننده برگزار می‌شود از ساعت 17 تا 20:30 ادامه دارد تا رقابت‌های این روز در بخش آقایان در دو سالن مجزا به کار خود پایان دهد.

یادآوری می‌شود، جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور طی 20 تا 23 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار می‌شود.