«هاشم روغنی» قاری بین‌المللی قرآن کریم ضمن تسلیت به بازماندگان و مردم شریف کشورمان در پی فاجعه منا، اظهار داشت: این فاجعه داغ عظیمی بر دل ما گذاشت اما به طور حتم افرادی که در این فاجعه به رحمت ایزدی پیوستند در جایگاه خوبی نزد پروردگار هستی قرار خواهند داشت.

زنده‌یاد حاجی‌حسنی با صبوری توصیه‌هایم را گوش می‌داد و عمل می‌کرد

وی با اشاره به درگذشت «محسن حاجی‌حسنی» قاری بین‌المللی کشورمان، افزود: محسن به همراه برادرش مصطفی از کودکی در جلسات مختلف قران شرکت می‌کرد؛ گاهی هم به حسینیه خیاط‌های مشهد می‌آمد و تلاوت‌های زیبایی اجرا می‌کرد.

روغنی با بیان اینکه محسن حاجی‌حسنی پیش از شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم با من مشورت کرد، گفت: من او را برای حضور در این رقابت‌ها تشویق کردم و گفتم تو توانایی‌های بالایی داری اما برای کسب مقام باید تمرین کنی و تغییراتی در تلاوتت ایجاد کنی؛ او با خونسردی و صبوری به توصیه‌های من گوش می‌داد و آن‌ها را عملی کرد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه اصلی‌ترین استاد محسن برادرش بود، خاطر نشان کرد: مصطفی برادرش زحمت زیادی برای به بار نشستن محسن حاجی‌حسنی کشید به طوری که محسن در مسابقات سراسری درخشید و پس از آن در مسابقات بین المللی قرآن کریم مقام نخست را کسب کرد.

روغنی با بیان اینکه پیش از اینکه محسن به عنوان نماینده کشورمان به مسابقات بین‌المللی قران مالزی شرکت کند من به این کشور سفر کرده بودم، گفت: پیش از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم من به همراه مسعود سیاح‌گرجی به مالزی رفتیم و چندین برنامه اجرا کردیم.

آخرین دیدار با زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی‌کارگر

وی با اشاره به حضور نماینده کشور مالزی در برنامه‌های قرآنی، افزود: نماینده مالزی در این محافل حضور داشت و چند تلاوت اجرا کرد که به نظرم قابل مقایسه با تلاوت شهید محسن حاجی‌حسنی نبود به همین دلیل وقتی به ایران برگشتم به محسن گفتم که نگران نباش تو در تلاوت از او بهتر هستی فقط باید آرامشت را حفظ کنی تا بتوانی در این رقابت‌ها موفق شوی.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم به آخرین دیدارش با زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی ‌کارگر اشاره کرد و گفت: وقتی از مالزی برگشت به من پیام داد که شب چهارشنبه حسینیه خیاط‌ها تشریف دارید؟ که من جواب دادم در خدمتیم و او هم پیام داد که پس من مزاحم می‌شوم. او به همراه چند نفر از هوادارانش به حسینیه آمد و پس از اینکه سایر افراد تلاوت کردند تلاوت زیبایی اجرا کرد؛ این آخرین دیدار ما بود.

پیام آخر حاج محسن به استاد قرآن

وی با بیان اینکه پیش از سفر به حج تمتع نیز حاج محسن به من زنگ زده بود اما من نتواسنتم پاسخ دهم، خاطر نشان کرد: پس از آن او پیام داد: «تماس گرفتم خداحافظی کنم؛ امسال به حج اعزام می‌شوم حلالم کنید، دعاگویتان هستم».

روغنی با اشاره به ویژگی‌های تلاوت زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی، ادامه داد: محسن با وجود اینکه بیشتر به سبک استاد شحات‌انور می‌خواند و صدایش قرابت بیشتری به این استاد برجسته مصری داشت اما ریشه تلاوت‌هایش مصطفی اسماعیل بود به همین دلیل تلاوت‌هایش جذابیت خاصی داشت.

هزاران محسن در این مرزوبوم پرورش خواهد یافت

این استاد قرائت قرآن کریم با بیان اینکه مرحوم حاجی‌حسنی به معنای واقعی قاری برجسته و مؤدبی بود، گفت: از دست دادن این قاری بین‌المللی داغ بزرگی و برای ما و همچنین نسل جوان درس بزرگ‌تری دارد. من به پدرش گفتم که محسن همه حال برکت داشت به طوری می‌توانم ادعا کرد فقدان محسن سبب خیر هم هست و برکت از دست دادن این عزیز کمتر از حضورش نخواهد بود چرا که با رفتن محسن به طور حتم هزاران محسن دیگر در این مرز و بوم پرورش خواهند یافت.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌حسنی‌کارگر قاری بین‌المللی کشورمان و امین باوی مبتهل و عضو گروه باقرالعلوم آبادان در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند و حسن دانش قاری بین‌المللی، فؤاد مشعلی و محمدسعید سعیدی‌زاده اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان همچنان جزو مفقوان این فاجعه دلخراش هستند.