سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 28 آذر لغایت 5 دی‌ماه 1394 با حضور بیش از 300 نفر از نخبگان قرآنی سراسر کشور به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مسابقات امسال با تغییراتی روبرو است که طی آن و با برنامه‌ریزی جدید قرار است برگزیدگان هررشته سطح‌بندی‌ و قاریان و حافظان برتر در چند سطح معرفی شوند. یعنی مسئولان سقف نمراتی را تعیین و شرکت‌کنندگانی که به نمرات مورد نظر برسند به عنوان قاری یا حافظ ممتاز و عالی معرفی می‌شوند. به این صورت امسال مسابقات کشوری قرآن کریم برگزیدگان رشته‌های مختلف را به صورت نفرات اول، دوم و سوم معرفی نمی‌کند. البته قرار است جزئیات این تحولات بزودی اعلام شود.

فرایند انتخاب نمایندگان کشور در مسابقات مختلف بین‌المللی هم در ساز و کاری دیگر و در جریان برگزاری اردوی آموزشی، توجیهی قاریان و حافظان برتر که همه ساله برگزار می‌شود انجام خواهد شد. البته این اردو هم امسال به دلیل موضوع انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات مختلف بین‌المللی تحولاتی خواهد داشت.

تاسال گذشته نفرات اول و دوم مسابقات سراسری به مسابقات بین‌المللی ایران و مالزی اعزام می‌شدند که با تغییرات اعمال شده نمایندگان کشور در این رقابت‌ها هم در فرایند دیگری انتخاب خواهند شد.

امسال برای اولین بار مسابقات هر رشته به صورت مجزا برگزار خواهد شد، به این صورت که مسابقات یک رشته به صورت کامل برگزار و بعد از اعلام نتایج مسابقات رشته دیگر آغاز می‌شود. در‌حالی که تا سال گذشته مسابقات همه رشته‌ها به صورت همزمان از روز نخست آغاز و روز پایانی هم فینال رشته‌های مختلف برگزار می‌شد.

آیین اختتامیه این رقابت‌ها 6 دی‌ماه 1394 در کرمانشاه برگزار خواهد شد.