مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن از صبح روز 28 آذرماه طی برگزاری مراسم افتتاحیه ای در استان کرمانشاه آغاز و تا پنجم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، این دوره از مسابقات در پی تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه مسابقات قرآن که اوایل سال جاری از سوی اساتید و داوران مسابقات قرآن تدوین شده بود با شکل متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته برگزار می‌شود که این تغییرات در نحوه اجرا، رشته‌های مسابقات، نحوه داوری و امتیازدهی، نحوه انتخاب برترین‌ها و... قابل مشاهده خواهد بود.
رقابت‌های مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تحقیق همراه حفظ قرآن، قرائت ترتیل و حفظ برگزار می‌شود.
این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان بالای 18 سال خواهد بود که مسابقات بانوان در سالن بعثت کرمانشاه و مسابقات آقایان در سالن انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات نیز در سالن انتظار برگزار خواهد شد.
بنابر این گزارش، جدول زمان‌بندی برگزاری این دوره از رقابت‌ها به این شکل است که رقابت‌های هر رشته به صورت مجزا برگزار می‌شود و پس از پایان یافتن رقابت‌ها در هر رشته، رقابت‌های رشته دیگر آغاز می‌شود.