سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، مبتهلان و گروه‌های مدیحه‌سرایی کشور که بعد از ظهردیروز ۸ اردیبهشت‌ماه در شورای عالی قرآن برگزار شد، گفت: ما هر ساله سعی می‌کنیم نیازها و چالش‌هایی که در ارتباط با موضوع قرائت قرآن و نغمه‌های دینی و قرآنی وجود دارد را شناسایی کرده و براساس موضوعات انتخاب شده به بحث بررسی بپردازیم.
وی افزود: هر ساله موضوعاتی را که استخراج می‌کنیم، به عنوان موضوع نشست تخصصی شورای عالی قرآن انتخاب می‌کنیم و از اساتید و دانشمندان آن حوزه دعوت می‌کنیم تا به تحقیق و پژوهش و ارائه مقالات بپردازند و نتیجه این مقالات و پژوهش‌ها را در نشست تخصصی سالانه ارائه می‌کنیم.
سرابی در ادامه گفت: اعتقاد داریم که برنامه‌های قرآنی، از تلاوت قرآن که سر سبد است تا مدیحه سرایی، ابتهال و همخوانی در واقع قطعه‌های مهمی از پازل فرهنگ‌سازی قرآنی هستند و همچنین به عنوان فاکتورهای مهم در جهت ساخت تمدن اسلامی به شمار می‌آیند.
وی با بیان اینکه عمق‌بخشی به برنامه‌ها و رشته‌های قرآنی بسیار اهمیت دارد، گفت: عمق‌بخشی به این فعالیت‌ها تاثیر گذاری آنها را دو چندان می‌کند و در ترویج اندیشه‌های اسلامی تاثیر بسزایی دارد.
قائم مقام شورای عالی قرآن در ادامه اضافه کرد: اساتید، قاریان و حافظان و گروه‌های تواشیح که در محافل قرآنی کشورهای خارجی اجرای برنامه داشتند، می‌دانند که یک اجرای زیبا و یک متن کامل و اثر گذار چقدر می‌تواند در ترویج ارزش‌های مورد تاکید انقلاب اسلامی موثر باشد و به اذعان و اعتراف دست اندرکاران فرهنگی در خارج از کشور و رایزن‌ها یکی از اثر گذارترین برنامه‌های تبلیغی همین تواشیح هست که موضوع دوازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن انتخاب شده‌اند.
وی در پایان گفت: برگزاری دوازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن و تمرکز بر موضوع ابتهال و تواشیح به جهت عمق بخشی به این هنر اصیل اسلامی انجام می‌شود.