یکی از صفحه‌های مجازی شبکه‌های اجتماعی روز گذشته فایل صوتی سال‌های جوانی استاد شحات را منتشر کرده است.این تلاوت که در آن آیاتی از سوره مبارکه «نحل» در سال ۱۹۸۲ توسط استاد شحات انجام گرفته است، با توضیحات احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان نیز همراه بوده که توضیحات این قاری بین‌المللی نیز در ادامه آمده است.
«این تلاوت،‌ تلاوتی فنی، زیبا، تأثیر گذار و استادانه است که قطعاً شنیدن آن توصیه می‌شود، تلاوتی است که استاد شحات در جوانی انجام داده‌اند.با کمی توجه خواهیم یافت که تلاوت از سرعت بسیار خوبی برخوردار است در حالی که طبیعتاً تلاوت‌های اواخر عمر استاد این سرعت را نداشته و این امری است طبیعی که برای همه اتفاق خواهد افتاد.لذا شایسته است عزیزانی که توانایی تقلید از استاد را دارند این موضوع را در نظر گرفته و از کند خواندن که موجب خطاهای احتمالی در تلاوت افراد کم تجربه خواهد شد، پرهیز نمایند.
بر خلاف رانندگی که افراد به آرام راندن توصیه می‌شوند، توصیه حقیر به دوستان، تندتر خواندن است چون احتمال خطا کم شده و مطمئن‌تر است. البته بسیاری از افراد این را معکوس فرض کرده و کند خواندن را آسان‌تر فرض می‌نمایند.
لطفا با سرعت مطمئنه(کمی تند) بخوانید».


لینک دانلود