جشنواره قرآنی تقلید تلاوت با همت استاد «جهانبخش فرجی» و مشارکت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان باید از طریق کانال الحان سلوک در شبکه اجتماعی تلگرام به نشانی https://telegram.me/alhanesolook و ارتباط با ادمین گروه نام‌نویسی و فایل تلاوت تقلیدی خود را برای وی ارسال کنند. همچنین تلاوت‌ها نباید کمتر از 30 دقیقه باشد. البته تلاوت‌های بالای 30 دقیقه امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند.
شرکت کنندگان باید فایل صوتی تلاوت خود به همراه فایل اصلی تلاوت که آن را به صورت تقلیدی خوانده‌اند برای جشنواره ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
این جشنواره در دو مقطع زیر 18 و بالای 18 سال و در بخش برادران برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند تا نیمه ماه مبارک رمضان آثار خود را ارسال کنند. البته احتمال برگزاری جشنواره برای بانوان در دوره‌های آینده وجود دارد اما در صورت عدم تمدید آیین اختتامیه و اهدای جوایز عید سعید فطر برگزار خواهد شد.
در این جشنواره نفرات برتر بدون محدودیت به عنوان برگزیده معرفی و لوح تقدیر به همراه جوایز نفیس دریافت می‌کنند، همچنین در جشنواره تقلید تلاوت کسی به عنوان نفر اول، دوم و سوم معرفی نمی‌شود.
از جمله نکات مثبت این جشنواره بررسی دقیق همه آثار و ارسال نقاط ضعف و قوت تلاوت، برای قاری است تا کسانی که به عنوان برگزیده معرفی نشده‌اند با پوشش اشکالات در دوره‌های بعدی با قوت بیشتری حاضر شوند.