براساس این گزارش، علی‌اکبر حنیفی و صالح اطهری‌فرد در بخش لحن، سعید طوسی و محمد عباسی در بخش صوت، مهدی قره‌شیخلو در بخش تجوید و معتز آقایی در بخش حسن حفظ و وقف و ابتدا به داوری پرداختند. سید‌محسن موسوی‌بلده نیز در بخش تجوید برای داوری تعیین شده بود که به‌علت کسالت نتوانست حاضر شود.

اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی سفیرمهربانی+صوت و عکس
در ابتدای این مراسم، امیرعلی یادگاری، نفر اول این مسابقات در مقطع شکوفه‌ها به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس مجید زکی‌لو ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در جلسه، از برگزیدگان رشته حفظ کل در مرحله نیمه نهایی، آقایان محمد کاظمی، محمود باباخان، محمدرضا احمدی و مجید باقری دعوت کرد تا به ارائه محفوظات خود بپردازند. در این رشته به ترتیب آقایان، محمود باباخان، مجید باقری و محمدرضا احمدی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی سفیرمهربانی+صوت و عکس

در ادامه، مرحله فینال رشته قرائت با حضور یازده نفر از جمله مهدی زینعلی، هادی صلح‌جو، رضا اصغر‌زاده، جواد رفعتی، محمد قاسمی، علیرضا مهدیزاده، ابولفضل قدیانی، حمیدرضا نصیری، طاها کبیری، حمید شیخ‌زاده و محمدجواد جاوری برگزار و متسابقان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی سفیرمهربانی+صوت و عکس

در این مرحله برای متسابقین قرعه واحد از آیات ۲۶ الی ۲۹ سوره غافر در نظر گرفته شده بود. در خلال تلاوت متسابقین، مجید زکی‌لو اشاره‌ای به نکات تفسیری درباره آیات تلاوت شده می‌کرد و گفت: برگزارکنندگان این مسابقات در نظر دارند که در ماه رمضان سال آینده، مسابقه‌ای بین نفرات اول این ۱۰ سال یعنی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ برگزار کنند.

در پایان رقابت در این رشته به ترتیب آقایان هادی صلح‌جو، جواد رفعتی و حمیدرضا نصیری رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
این مراسم با حضور رضا اربابی، حسن رضائیان و احمد مرادی و داوود جعفری همراه بود. در پایان به نفرات برتر در این مسابقات هدایایی اهدا شد.
اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی سفیرمهربانی+صوت و عکس

در ادامه تلاوت‌های مرحله فینال رشته قرائت ارائه می‌شود.

 تلاوت مهدی زینعلی دریافت
 تلاوت هادی صلح‌جو دریافت
 تلاوت رضا اصغرزاده دریافت
 تلاوت جواد رفعتی دریافت
 تلاوت محمد قاسمی دریافت
 تلاوت علیرضا مهدیزاده دریافت
 تلاوت ابوالفضل قدیانی دریافت
 تلاوت حمیدرضا نصیری دریافت
 تلاوت طه کبیری دریافت
 تلاوت حمید شیخ زاده دریافت
 تلاوت محمدجواد جاوری دریافت