توسط گروه میعاد قم (به سفارش مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور):

مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور در سال های اخیر به همت متولیان دلسوزی همچون جناب آقای یاراحمدی زمینه ساز تحولات شگرفی در کم و کیف برگزاری مسابقات بوده و هست که این مهم در چند سال اخیر با بکارگیری نیروهای کاردان و اهل  دانش به عنوان متخصص در کمیته فنی مسابقات  همچون برادر ارجمند جناب آقای حمید مجیدی مهر که خود از دانش کافی هنر تواشیح و همخوانی برخوردارند، بحمدلله روند رو به رشدی داشته است و تشکیل چندین برابری و حمایت از گروه های حرفه ای تواشیح و همخوانی در سطح کشور، تاسیس گروه های منتخب استانی و ملی، تربیت قراء و حفاظ بین المللی و نفوذ فرهنگ قرآنی در اکثر استان ها و شهرستان ها همراه و برابر با پایتخت گواه این مدعاست و البته زمینه ساز تغییرات مثبت بیشتری نیز خواهد بود.

هدف از این اقدام در گام اول دسترسی سهل و آسان همه مبتهلین، گروه های تواشیح و همخوانی و همچنین مادحین و البته علاقمندان ادبیات عرب به اشعار غنی و منحصر به فرد شعرای کهن و هم عصر  بوده است و در گام دوم ایجاد حاشیه امن برای فرد فرد عزیزانی که با صرف ماه ها و سال ها تلاش برای کسب نتیجه در مسابقات مربوطه به دلیل عدم دسترسی به متن قوی و منقح عملاً سرمایه و انرژی خود را بر باد رفته می بینند.

البته بدیهی است که ارائه این اشعار به منزله تایید چشم بسته همه آنها نبوده و طبیعتاً برای انتخاب نهایی هر شعر قبل از آهنگسازی و ابتهال خوانی می بایست نظر اهل فن و صاحبنظران را نیز جویا شد.

فرصت را غنیمت شمرده از متولیان امر بخصوص مسئولین مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور و بویژه استاد ارجمند جناب آقای دکتر نجاریان که با تحمل مشقت های بسیار و شکیبایی بر اعتراضات گاه و بیگاه نقادان، هنر تواشیح کشور را بنا به فرموده مقام معظم رهبری به سمت استفاده از محتوای غنی شعری سوق داده اند تشکر می نمائیم.
در حال حاضر بر همگان واضح است که این مهم پس از چند سال زحمت طاقت فرسا نتیجه ای جز اعتلای این هنر ناب دینی و غنی سازی محتوایی آن نداشته است. 
 
همکاران ارجمند در گروه های همخوان، موشحین گرامی...
زین پس بدون هیچگونه نگرانی و با انتخاب اشعار مناسب از این مجموعه شعری صرفا تمام هم و غم و انرژی خود را برای ارائه اثری فاخر به لحاظ لحنی با هماهنگی مناسب قرار دهید.
این مجموعه کم نظیر که شامل آثار ارزشمندی از شعرا و ادبای بنام عرب شامل: دعبل خزائی، سید حمیری، شیخ بهائی، علامه الجشی و ... می باشد، طی چند مرحله برای دانلود علاقمندان در سایت بارگذاری خواهد شد.
امید که با این خدمت ناچیز دیگر هیچ فرد و گروهی کمترین مشقت و سختی برای دسترسی به متون قوی و قویم عربی نداشته باشد.
اما  فرصت را غنیمت دانسته نوید انتشار آلبوم متنی  منتخب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را می دهیم که با مشاوره قوی ترین اساتید ادبیات عرب کشور  و با استفاده از اکثر دیوان های شعری موجود در کل دنیا پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جهت استفاده در مسابقات سراسری تواشیح در دست تدوین است  و  به یاری ایزد منان  در آینده ای نزدیک از این اثر ارزشمند تحت حمایت های سازمان اوقاف کشور رونمایی به عمل خواهد آمد. تحولات مهم دیگری نیز پیرامون مسابقات تواشیح در راه است که متعاقبا از طریق سایت رسمی سازمان و یا درگاه اینترنتی گروه تواشیح میعاد قم به سمع و نظر همه عزیزان خواهد رسید.
بدیهی است برای ارائه اثری ماندگار و فاخر کمک همه عزیزان و صاحب نظران بسیار تاثیرگذار و راهگشاست. بدینوسیله مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و گروه تواشیح میعاد دست یاری خود را بسوی همه دلسوزان دراز کرده، خواهشمندیم عزیزانی که دارای آرشیو دیوان های عربی هستند یا پیشنهاد و ایده موثری در این زمینه و یا حتی موارد مشابه دارند حتما از اینجا ارسال فایل و مطلب ، یاری رسان ما باشند.

برای دانلود هر مجموعه ضمن نثار صلوات و فاتحه ای به ارواح شعرای فقید،بر روی گزینه دانلود واقع در زیر عکس مربوط به هر دیوان کلیک کنید.
 __________________________________
 مجموعه اول شامل دیوان های ارزشمند الجشی، سید حمیری، شهیده ربیحاوی، سید حسن شیرازی، عبدالمحسن ابوالحب و علی الجمری می باشد.