وی افزود: طی یک ماه گذشته، قریب به چهار هزار نفر از سراسر کشور در این دوره از مسابقه تفسیر نورالهدی ثبت نام کرده‌اند و طی تماس‌هایی که از استان‌ها داشتیم با توجه به اینکه نحوه ثبت نام در این مسابقه به صورت اینترنتی بوده است درخواست تمدید ثبت نام داشته‌اند. 
افراش در ادامه گفت: سال گذشته هم ثبت نام در این مسابقه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه بود و امسال هم تأکید داشتیم که ثبت نام به صورت اینترنتی باشد و با توجه به اینکه در این مدت یک ماهه شاید برخی از علاقه‌مندان مشکلاتی در ثبت نام داشته‌‌اند با تمدید مهلت ثبت نام، این فرصت پیش می‌آید تا تمامی علاقه‌مندان بتوانند در این مسابقه ثبت نام کنند.  
وی یادآور شد: زمان برگزاری آزمون نهمین دوره مسابقه تفسیر نورالهدی ۱۲ آذرماه اعلام شده است و طی ابلاغیه‌ای که امروز به استان‌ها داشتیم از استان‌ها خواستیم تا ثبت نام خود را تا پایان تیرماه انجام دهند تا بتوانیم آزمون را در تاریخ اعلام شده برگزار کنیم. 
معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: نهمین دوره مسابقه تفسیر نورالهدی در بخش تفسیر یک جزء تفسیر جزء ۳۰ را مورد توجه قرار داده و در تفسیر سه جزء نیز اجزاء ۲۷، ۲۸ و ۲۹ قرآن کریم را مورد توجه داشته است.