خراسان رضوی به عنوان میزبان مرحله‌نهایی جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی انتخاب گردید. یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور از 13 تا 16 بهمن برگزار می‌شود.

رحیم قربانی، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی درگفت‌وگو با خبرگزاری(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله سراسری جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی در بهمن‌ماه گفت: در همین راستا بازدیدی از بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی صورت گرفت تا از نزدیک با امکانات و ظرفیت‌های این استان برای میزبانی جشنواره آشنا شویم. وی در ادامه افزود: با توجه به امکانات و انگیزه‌هایی که دیده شد و دیدارهایی که با مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی و نیروهای قرآنی این استان داشتیم، مقرر شد؛ خراسان رضوی به عنوان میزبان یازدهمین جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی در مرحله کشوری اعلام شود.
رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: در این بازدید در مورد مکان‌های اسکان متسابقان و داوران و نیز محل برگزاری مسابقات بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد که این مسابقات در دانشگاه علوم اسلای رضوی برگزار شود. قربانی در مورد زمان‌بندی برگزاری این جشنواره نیز به خبرنگار ایکنا گفت: بر اساس زمان‌بندی‌های صورت گرفته قرار شد تا این مسابقات در بازه زمانی 13 تا 16 بهمن‌ماه برگزار شود.

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش قرآن و عترت(ع) و در رشته‌هایی همچون قرائت، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء متوالی و حفظ 11 جزء متوالی قرآن کریم و در بخش عترت(ع) نیز شامل رشته‌های دعاخوانی، مداحی، تواشیح، مطالعه کتاب زندگانی امام حسن عسگری(ع) و مقاله‌نویسی با موضوع شخصیت و سیره امام حسن عسگری(ع) برگزار می‌شود.یادآور می‌شود، استان‌های البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، همدان و خراسان رضوی برای میزبانی این دوره از مسابقات نیز اعلام آمادگی کرده بودند.

لینک اصلی خبر از سایت سازمان بسیج دانشجویی

لینک خبر در ایکنا