مسابقات سراسری بسیج دانشجویان کشور که امسال مشهد میزبان این دوره از مسابقات بوده، گروه تواشیح مرآت الجنه با توجه به اولین تجربه ی رسمی حضور در مسابقات توانست به حمد خدا مقام چهارم این دوره از مسابقات را کسب نماید.  

البته نتایج مسابقات مورد رضایت اکثریت گروه های متسابق نبود. الحمد لله جریان جدیدی که در کشور من باب اعتلای محتوایی  تواشیح در کشور چند سالی است در حال شکل گیری است قابل تحسین است اما با توجه به اینکه برای رسیدن به این هدف ما بیایم از هر وسیله ی استفاده بکنیم، شایسته نیست.

متاسفانه در این دوره از مسابقات که شاهد بودیم که جو داوری فقط بر روی بخش متن متمرکز شده بود و همچنین سایر بخش ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. متاسفانه در این مسابقات ما شاهد بودیم که گروه هایی از جهات موسیقایی و هماهنگی از نسبت بالایی برخوردار بودند. اما در نتیجه می بینیم که گروهی که از جهات فنی و هماهنگی دارای ضعف هایی همچون تکراری بودن ملودی و کم ذوقی در ملودی می باشند مقام های برگزیده مسابقات را بدست می آورندالبته باز هم مثل همیشه ضعف در سیستم صوتی نیز باعث کاستن در کیفیت اجرای گروه های تواشیح علی الخصوص گروه مرآة الجنة شده بود این هم خود از مسائلی است که در مسابقات وجود دارد؛ واقعا جای تاسف دارد که ما بیاییم مسابقاتی در حد ملی برگزار کنیم و مسائل کوچک و سخیفی همانند اینها که حقیقتا حتی بیانشان شاید کار درستی نباشد، موجب آزردگی شرکت کنندگان شود.

علی ای حال، جدای هرگونه بحث بیشتر درخصوص مسابقات، در زیر فایل صوتی اجرای گروه های برگزیده این دوره از مسابقات را برایتان قرار میدهیم. پیشاپیش از نظرات ارزشمند شما تشکر میکنیم.


 رتبه اول : گروه تواشیح شهید دیالمه استان خراسان رضوی 

رتبه دوم : گروه تواشیح معراج استان زنجان 

رتبه ی سوم مشترکاً : گروه تواشیح المختار استان خوزستان 

رتبه ی سوم مشترکاً : گروه تواشیح شمیم وصال استان یزد 

رتبه چهارم : گروه تواشیح مرآت الجنه استان مازندران


(فایل های صوتی گروه های برگزیده برگرفته از وبلاگ گروه تواشیح شمیم وصال استان یزد)