به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اقرأ»، مراسم تجلیل از نفرات برتر سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم عربستان عصر روز چهارشنبه، 28 آبان‌ماه، در مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار شد.

در رشته نخست این مسابقات که شامل حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا و تفسیر معنای واژگان قرآن بود، عمر بن حسین سعید باعیسى از عربستان، محمد لمین سید عبدالقادر از موریتانی، ناصر محمد حسین از چاد،  عبدالوارث یونس خلیفة العبانی از لیبی و عبدالکریم أحمد فرحنا أحمد از سودان رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند که به ترتیب 120 هزار ریال سعودی، 100 هزار، 80 هزار، 70 هزار و 60 هزار ریال جایزه به آنان اهدا شد.

حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا رشته دوم این مسابقات بود که عبدالله حمد سالم حمد أبو شریدة از قطر، عبدالله محمد خلیفة از لیبی، محمد لطفی سلیمان از اندونزی، محمد الأطرش عبدالعلی مسعود از مراکش و إبراهیم خلیفة إبراهیم حمدان از بحرین، به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم این رشته را کسب کردند و 100 هزار ریال سعودی، 90 هزار ریال، 75 هزار ریال، 60 هزار ریال و 50 هزار ریال سعودی جایزه به آنان شد.

رشته سوم این مسابقات شامل حفظ 15 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا بود که سالم عبدالله سالم قویرب از لیبی، رحمت عبدالرحیم باتوبارا از اندونزی، عبدالعزیز محمد الترکی از عربستان، أحمد حسین أحمد حرکات از الجزایر و حسین جبریل دناع از چاد حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند و به ترتیب، 55 هزار ریال، 45 هزار ریال، 30 هزار ریال، 25 هزار ریال، و 20 هزار ریال سعودی جایزه دریافت کردند.

حفظ 5 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا رشته چهارم این مسابقات و ویژه متسابقین کشورهای غیراسلامی بود که إحسان عبدالحنیف عبدالله بشار الدین از آفریقای جنوبی، أمیر سنانوویچ از بوسنی و هرزگوین، صلاح الدین أحمد عمار از کانادا‌، ابراهیم أحمد عبدالله حیدر از آلمان و باقر واینج غام از تایلند نفرات اول تا پنجم این رشته معرفی شدند و به ترتیب 35 هزار ریال، 25 هزار، 20 هزار، 15 هزار و 10 هزار ریال سعودی جایزه به آنان اهدا شد.

یادآور می‌شود، 138 شرکت‌کننده از 59 کشور در سی‌‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم عربستان حضور داشتند که 23 متسابق در رشته نخست، 49 متسابق در رشته دوم، 49 متسابق در رشته سوم و 17 متسابق در رشته چهارم با یکدیگر رقابت کردند.

فعالیت‌های این دوره از مسابقات از روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه، در مسجدالحرام در مکه مکرمه آغاز شد و تا روز سه‌شنبه 28 آبان‌ماه ادامه یافت.

 

منبع: ایکنا