وی گفت: روز اول سفر جلسه‌ای با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام برگزار شد. در این جلسه در باب تعامل فی‌مابین شورای عالی قرآن و صدا و سیمای مرکز استان تأکید شد. همچنین مدیرکل مرکز استان نیز از بومی‌سازی برنامه‌های قرآنی و تلاوت‌های قرآن استقبال نمود.

میرزاجانی ادامه داد: در روز دوم نیز آموزش تخصصی و ارزیابی قاریان استان را داشتیم که در روز سوم، از قاریان منتخبی که صلاحیت فنّی ایشان مورد تأیید قرار گرفته بود، ضبط تلاوت صوتی و تصویری به عمل آمد.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن اذعان داشت: استان ایلام در حوزه‌ی تلاوت قرآن دارای ظرفیت خوبی است و این مسأله در چند مورد نیز اثبات شده است که از جمله‌ی این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌توان به چند مورد اشاره نمود.
وی ادامه داد: عضویت یکی از قاریان این استان در کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع 93 از میان یکصد و بیست نفر از قاریان ممتاز کل کشور که پس از پشت سر گذاشتن آزمون، جزو 10 قاری برتر انتخاب شد، از جمله‌ی این ظرفیت‌ها است.
میرزاجانی گفت: همچنین دریافت مدرک مدرسان درجه دو در سومین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم که البته نتایج این دوره به صورت رسمی در روزهای آینده اعلام می شود، تأکید کننده‌ی این موضوع است که با پشت سر گذاشتن مراحل متعدد نظری و عملی حاصل شده است.
وی تأکید کرد: دارا بودن اساتید پیشکسوت و قاریانی که دارای تحصیلات عالی هستند نیز از دیگر نقاط قوت جامعه قرآنی ایلام است.
میرزاجانی هدف از طرح این موضوع را مرور توفیقات و توانمندی‌های جامعه قرآنی ایلام دانست و گفت: قاریان استان با انگیزه‌های مضاعف می‌توانند در مسیر رشد و ترقی قدم بردارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، انگیزه‌ی قراء عزیز ایلامی برای جهش در عرصه‌ی قرائت کافی نیست و می‌بایست همت جدی‌تری نمایند. البته نقش مجموعه‌ها و نهادهایی که همچون شورای عالی قرآن در این حوزه دارای مأموریت و وظیفه هستند پوشیده نیست و لازم است در این مسیر، این نهادها هم توجه ویژه‌ای به ظرفیت قرآنی این استان داشته باشند.

منبع: سایت شورای عالی قرآن