ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دوره‌های قبل مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، گفت: این سازمان طی چهار دوره گذشته، موفقیت‌ها و تجربیات بسیار خوبی در برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان به دست آورده است.

وی افزود: طی برنامه‌ریزی‌های خوبی که از چند ماه قبل در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور انجام شده به نظر می‌رسد در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با رشد و ارتقای خوبی در ابعاد مختلف این مسابقات روبرو شویم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: هرچند که مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در چهار دوره گذشته از نظر کیفی در سطح مطلوبی برگزار شده است اما امیدواریم این رویداد قرآنی که مخاطبان آن دانشجویان و اقشار دانشگاهی در سطح جهان اسلام هستند در پنجمین دوره خود نیز با کیفیت و سطح مطلوبی که در شأن قرآن کریم و جمهوری اسلامی ایران است، برگزار شود که البته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به طور قطع این اتفاق خواهد افتاد.

تجربیات مسابقات بین‌المللی اوقاف در اختیار مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان
دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور ادامه داد: در جلسات متعدد مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که حضور داشته‌ایم، تلاش کرده‌ایم تجربیات سازمان اوقاف را در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن منتقل کنیم؛ علاوه بر این در بخش‌های فنی، اطلاع‌رسانی و بخش‌های مربوط برنامه‌ریزی و... نیز تعاملات خوبی با این مسابقات خواهیم داشت.
وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور نظارت خوب و ارزنده‌ای نسبت به روند برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان خواهد داشت تا بتوانیم شاهد برگزاری یک دوره موفق از این مسابقات باشیم.

برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان متفاوت‌تر از گذشته
یاراحمدی در ادامه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جلسات منظمی که از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود پنجمین دوره این مسابقات می‌تواند متفاوت‌تر از دیگر مسابقات و با در نظر گرفتن هدف اصلی مسابقات که گسترش فرهنگ قرآن در قشر دانشگاهی و اساتید قرآنی جهان اسلام است، برگزار شود.

یادآوری می‌شود، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن طی روزهای 11 تا 14 دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

منبع ایکنا