از صبح امروز نوزدهمین دوره مسابقات استانی، اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم ویژه مازندران در امامزاده عباس(ع) ساری آغاز شد.

این دوره از مسابقات در حالی با حضور 210 شرکت‌کننده آغاز شده است که گروه‌های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در قسمت برادران و خواهران در آن حضور دارند.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، افزود: اوقاف متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی است.

وی مدرک رسمی قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را دارای اعتبار و ارزش بالایی دانست و خاطرنشان کرد: تنها سازمان اوقاف و امور خیریه کشور میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشور ما است.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه شناسایی استعدادهای قرآنی در برگزاری مسابقات، گفت: برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی موجب شناسایی استعدادهای قرآنی می‌شود که این امر گامی موثر در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

قربانی خواستار حضور بیشتر گروه‌های تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم از شهرستان‌ها در مسابقات استانی شد و افزود: استان مازندران استعداد بالایی در زمینه فراگیری قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه سی‌ و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان‌های آمل و بابل برگزار شد، اظهار داشت: استعدادهای قرآنی در این دوره از مسابقات شکوفا شدند که در سال‌های آینده می‌توانند برای استان مازندران افتخارآفرینی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به حضور 210 شرکت‌کننده در قسمت‌های برادران و خواهران این دوره از مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن، گفت: نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.


لازم به ذکر است که رتبه های این دوره در بخش تواشیح و همخوانی به ترتیب زیر اعلام شده است:

اول: گروه تواشیح طه ساری

دوم: گروه تواشیح بنی فاطمه ساری

سوم: گروه تواشیح فاطر بابلسر

 

در ادامه اجرای تواشیح 7 گروه متسابق را خواهید شنید: (به ترتیب اجرا)

1- گروه تواشیح فاطر بابلسر

2- گروه تواشیح آیات الرحمان بابل
3- گروه تواشیح ام ابیها قائمشهر
4- گروه تواشیح بنی فاطمه ساری
5- گروه تواشیح طه ساری
6- گروه تواشیح إسراء ساری
7- گروه تواشیح مرآة الجنة بابل