سنان‌الدین تاتارویچ، نماینده بوسنی و هرزگووین در رشته حفظ پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانشجویان مسلمان که دی‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، 26 دی 1368 (16 ژانویه 1990) در شهر «یایتسه» (Jajce) بوسنی متولد شد.
وی در حال حاضر دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد زبان عربی در دانشکده فلسفه در دانشگاه سارایوو است.
سنان‌الدین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: برگزاری مسابقات قرآن آنلاین از طریق اسکایپ و وایبر می‌تواند هم در ارتباط میان جوانان مسلمان و هم در ارتقاء سطح قرائات و انس بیشتر با قرآن کریم تأثیرگذار باشد.
وی افزود: چنین مسابقاتی را می‌توان به صورت ماهانه مثلاً در حفظ 10 جزء برگزار کرد.
تاتارویچ می‌گوید که قرائت قرآن محمود خلیل الحصری را بیش از همه اساتید قرائت می‌پسندد.
وی می‌افزاید که پس از سال‌ها تلاش در زمینه حفظ قرآن کریم در سن هجده سالگی حافظ کل قرآن شده و اکنون نیز امام یکی از مساجد بوسنی است.
نماینده بوسنی در مسابقات قرآن دانشجویان در مورد فعالیت‌های قرآنی در کشور بوسنی و هرزگووین می‌گوید: فعالیت‌های قرآنی زیادی در کشور ما انجام نمی‌شود.
وی می‌افزاید: تنها سه دانشکده به تدریس قرائت و دیگر علوم قرآنی می‌پردازند. و تنها یک مسابقه محلی قرآن کریم نیز در کشور ما برگزار می‌شود.
تاتارویچ در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: آنطور که از شرکت‌کنندگان دوره‌های قبلی مسابقات قرآن ایران شنیده‌ام، مسابقات ایران در سطح بالایی برگزار می‌شود و از سازماندهی خوبی برخوردار است.
وی افزود: به طور کلی مسابقات قرآن، نقش مهمی در اتحاد نسل جوان مسلمان دارد به خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند زیرا در این مسابقات شرکت‌کنندگانی از کشورهای سراسر جهان حضور می‌یابند و با هم آشنا می‌شوند.
این حافظ بوسنیای تأکید کرد: برگزاری مسابقات قرآن و گردهم آمدن جوانان مسلمان در شرایط حاضر که جهان اسلام با درگیری‌های خطرناکی مواجه است، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
وی در ادامه عنوان کرد که شاید اگر حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء قرآن کریم نیز به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته حفظ اضافه می‌شد، بد نبود.

منبع ایکنا