علت بروز این امر این است که وفات شیخ با سالگرد پیروزیهای اکتبر اعراب بر اسرائیل مصادف بوده است و پخش ویژهبرنامهها و جشنها از تلوزیون مصر، مانع از پوشش خبری در زمینه وفات او بوده است.
محتوای سوره زمر
این سوره در مکه نازل شده و 75 آیه دارد. چیزى که بیش از همه در سراسر این سوره منعکس است مسئله دعوت به توحید خالص است، توصیه در تمام ابعاد و شاخههایش، توحید خالقیت، توحید ربوبیت و توحید عبادت، مخصوصاً روى مسئله اخلاص در عبادت و بندگى خدا بارها در آیات مختلف این سوره تکیه شده است و تعبیراتش در این زمینه آنچنان مؤثر است که قلب انسان را به سوى اخلاص مىکشاند و جذب مىکند.
مسئله مهم دیگرى که در مقاطع مختلف این سوره و تقریباً از آغاز تا انجام آن مورد توجه است مسئله معاد و دادگاه بزرگ عدالت خدا است، مسئله ثواب و جزا، غرفههاى بهشتى و سایبانهاى آتشین دوزخى، مسئله ترس و وحشت روز قیامت، آشکار شدن نتایج اعمال، ظاهر شدن خود آنها در آن صحنه بزرگ، مسئله سیاه شدن صورت دروغگویان و کسانى که بر خدا افترا بستند، رانده شدن کافران به سوى جهنم، ملامت و سرزنش فرشتگان عذاب نسبت به آنها و دعوت بهشتیان به سوى بهشت و تبریک و تهنیت فرشتگان رحمت به آنها! این مسائل که بر محور معاد دور مىزند آنچنان با مسائل توحیدى آمیخته است که گویى تار و پود یک پارچه را تشکیل مىدهد. (تفسیر نمونه، ج 19، ص 360)
سپس بیان میکند که روسیاهى دروغگویان در قیامت نشانه ذلت و خوارى و رسوائى آنها است. بخش دیگرى از این سوره که تنها قسمت کوتاهى از آن را اشغال مىکند اهمیت قرآن مجید است، ولى این بخش کوتاه ترسیم جالبى از قرآن و تأثیر نیرومند آن در قلوب و جانها در بردارد. سپس به بیان سرنوشت اقوام پیشین و مجازات دردناک الهى نسبت به تکذیبکنندگان آیات حق مىپردازد.
همچنین قسمتی دیگر از این سوره نیز پیرامون مسئله توبه و باز بودن درهاى بازگشت به سوى خداست و مؤثرترین آیات توبه و رحمت در این بخش بیان شده که شاید در قرآن آیهاى نویدبخشتر از آن در این زمینه نباشد. این سوره بنام سوره زمر معروف است و این نام از آیه 71 و 73 این سوره گرفته شده است. (تفسیر نمونه، ج 19، ص 361)
تلاوتی از سوره زمر، آیات 61-75 با صدای شیخ عمران دریافت