برگزاری اردوی آموزشی قبل از مسابقات کشوری

حسینی از برگزاری اردوهای آمادگی قبل از مسابقات سراسری خبر داد وگفت: یکی از برنامه‌های ما این است که قبل از برگزاری مسابقات اردوهایی در سراسر کشور برای قاریان اعزامی به مسابقات کشوری برگزار کنیم تا این افراد با آمادگی بیشتر گام به رقابت‌ها بگذارند.

پیش‌نویس آیین‌نامه جدید اوایل بهار ارائه می‌شود

وی از ارائه پیش‌نویس آیین‌نامه جدید مسابقات در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: پیش از این قرار بود که آیین‌نامه مسابقات در یک دوره پنج‌ساله بازبینی شود که اکنون این زمان فرا رسیده که آیین‌نامه را بازنگری کنیم. از این رو پیش‌نویس آیین‌نامه جدید اوایل سال آینده آماده و در صورت تصویب سال آینده اجرایی می‌شود.

رشته قرائت و حفظ 10 جزء در راستای منویات رهبری برگزار می‌شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری رشته قرائت و حفظ 10 جزء قرآن خبر داد و گفت: این رشته جدید بنا است در راستای منویات مقام رهبری مبنی بر گرایش قاریان به حفظ قرآن اجرا شود که امسال به صورت آزمایشی با حضور سه شرکت‌کننده برگزار شد و امیدواریم سال آینده به صورت گسترده‌تر اجرا کنیم.

تعیین میزبان چهار دوره آینده تا چند ماه دیگر

حسینی از تعیین میزبان چهار دوره آینده مسابقات طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: برای تعیین میزبان مسابقات شاخص‌هایی تعیین شده که طی آن تا چند ماه دیگر میزبان چهار دوره آتی مسابقات را مشخص می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه جدید تلاش می‌کنیم تا رقابت‌ها بدون استرس برگزار شود گفت: تلاش ما این است که مسابقات جنبه المپیادی به خود نگیرد و هیجانات مسابقه را داشته باشد و از طرفی این رقابت ناسالم که باعث می‌شود برخی شرکت‌کنندگان با نیم نمره از کسب مقام باز بمانند از بین برود.

پوشش زنده همه مراحل مسابقات توسط رادیو قرآن

حسینی درخصوص پوشش رسانه‌ای مسابقات گفت: امسال این دوره از مسابقات توسط رسانه‌ها پوشش مطلوبی داشته خصوصاً رادیو قرآن همه تلاوت‌های مقدماتی، نیمه نهایی و فینال را به صورت زنده پوشش داد، البته شبکه قرآن هم قرار است تلاوت‌های فینال مسابقات را زنده پخش کند.

منبع فارس