حمید مجیدی‌مهر،‌ مسئول کمیته فنی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد مراحل این دوره از مسابقات و نمرات هر مرحله گفت:‌ مسابقات امسال نیز همچون ادوار گذشته در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، همین دو رشته‌ای بودن به یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مسابقات قرآن تبدیل شده است.
وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این مسابقات ورود به مباحث مفاهیمی و تفسیری است که در قالب همایش پژوهش‌های قرآنی هم فعالیت‌های بسیار خوبی را داریم.

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در هتل محل اسکان
مجیدی‌مهر تصریح کرد: رشته حفظ در این دوره از مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال برگزار می‌شود، ‌مرحله مقدماتی صبح‌ها در روزهای شنبه، ‌یکشنبه و دوشنبه 26، 27 و 28 اردیبهشت‌ماه در هتل محل اسکان متسابقان از ساعت 9 صبح تا 13 برگزار می‌شود.
مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اظهار کرد: در مرحله مقدماتی از شرکت‌کنندگان تنها سؤال حسن حفظ پرسیده می‌شود، هر شرکت‌کننده به چهار سؤال هفت سطری به خط «عثمان طه» پاسخ خواهد داد.

کسب حد نصاب 80 و بالاتر، شرط حضور در سالن اصلی
وی بیان کرد: افرادی که حد نصاب 80 به بالا را در این مرحله کسب کنند، می‌توانند در نوبت بعد از ظهر که مرحله نیمه‌نهایی است به سالن اصلی بیایند و به اجرای برنامه بپردازند. در سالن اصلی بخش‌های تجوید، ‌صوت و لحن و وقف و ابتدا که در مجموع صحت قرائت نام دارد محاسبه شده و به نمره حسن حفظ اضافه خواهد شد.
مجیدی‌مهر همچنین افزود: در مرحله نیمه‌نهایی که در سالن اصلی برگزار می‌شود دو سؤال 10 سطری پرسیده می‌شود و پس از پایان این مرحله جمع مقدماتی و نیمه‌نهایی انجام می‌شود. 30 درصد از این نمره با 70 درصد از نمره مرحله فینال جمع بسته می‌شود و مجموعاً نمره نهایی متسابق و نفرات برتر مشخص خواهد شد.
مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با بیان اینکه تلاش داریم تا امسال در هر رشته شش شرکت‌کننده به مرحله فینال مسابقات راه یابند، گفت: در رشته قرائت نیز رقابت‌ها در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شود.

حضور 6 نفر در فینال
وی افزود: در این رشته، مسابقات عصرها از روز شنبه تا روز چهارشنبه برگزار می‌شود و هر کدام از شرکت‌کنندگان بین شش تا هفت سطر تلاوت خواهند داشت. در پایان این مرحله نیز شش نفر به مرحله فینال راه خواهند یافت.
مجیدی مهر تصریح کرد: در رشته قرائت نیز 30 درصد نمره مرحله مقدماتی با 70 درصد نمره فینال جمع بسته خواهد شد و نفرات برتر بر این اساس مشخص خواهد شد در نهایت نیز به پنج نفر اول جوایزی اعضا خواهد شد.