عروج شهادت‌گونه قاری و مبتهل برجسته کشورمان و اثرات این فقدان به حدی بوده است که نه تنها فعالان قرآنی کشورمان بلکه برخی از فعالان قرآنی برجسته عرصه بین‌الملل را نیز مجبور به واکنش و صدور پیام تسلیت کرده است.
بر اساس این گزارش امروز شنبه چهارم مهرماه چهار نفر از فعالان قرآنی عرصه بین‌الملل که برای قرآن دوستان چهره‌های شناخته‌ای شده‌ای هستند هر یک با صدور پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه اسفناک را به جامعه قرآنی امت اسلامی تسلیت گفتند. متن این پیام‌ها در ادامه این گزارش آمده است.
دکتر احمد نعینع قاری برجسته جهان اسلام با صدور پیامی درگذشت جمعی از قاریان و مبتهلان کشور را به ملت ایران و جامعه قرآنی کشور تسلیت گفت.
در پیام دکتر نعینع آمده است:
انالله و اناالیه راجعون
سوگند به خداوند بزرگ که این مصیبت عظمی بر ما بسیار گران و سنگین است. مطمئناً این شهدای بزرگوار اکنون در محضر الهی و در جوار ملکوتی پیامبر اکرم(ص) رزق و روزی دریافت می‌کنند. این شهدا از فضلی که خداوند به آنها عطا نموده مغتنم و شادمان هستند.
وی در پایان این پیام تصریح کرد: برای این شهدای عزیز فردوس‌ برین و برای خانواده مکرم آنها صبر و برای ملت بزرگ ایران اسلامی و دوستان عزیزمان در جامعه قرآنی کشور جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
همچنین محمد طه عبدالوهاب،‌ از فعالان قرآنی برجسته کشور مصر نیز در پیامی این ضایعه را تسلیت گفته است،‌ در پیام وی آمده است؛
سم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ملت قرآنی جمهوری اسلامی ایران
سلام و تسلیت و تعزیت بنده را پذیرا باشید.
بارالها تو را از باب فضل و منت به درگاهت تضرع می کنم نه از روی امر و دستور.
ای خداوند کریم؛ باران رحمت واسعه خودت را بر همه اموات مسلمین به ویژه دوستان قرآنی ما در جمهوری اسلامی ایران و در مقدمه آنها قاری جوان و برجسته جهان اسلام مرحوم محسن حاجی حسن کارگر و مبتهل عزیز امین باوی و دیگر یارانشان، نازل فرما و آنها را در جوار انبیاء، صالحین و صدیقین و شهدا محشور گردان و به خانواده ایشان صبر و شکیبایی ارزانی دار.
سومین پیام تسلیت این روز را حجت‌الاسلام والمسلمین عدنان الصالحی، داور بین‌المللی قرآن کریم و رئیس دارالقرآن استان بصره عراق صادر کرد، وی طی پیامی شهادت جمعی از قرآنیان جمهوری اسلامی ایران را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و به ملت و جامعه قرآنی کشور تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم
از درگاه احدیت رحمت واسعه الهی را برای شهدای عزیزمان مسئلت نموده برای خانواده ایشان صبر و سلوان الهی خواستارم. این مصیبت عظیم را به مولایمان حضرت حجت‌‌ بن الحسن العسکری(ع)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و ملت بزرگ ایران به ویژه جامعه قرآنی این کشور اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.
لعنت خداوند بر وهابیون ظالم که با بی‌تدبیری موجب بروز این واقعه دلخراش و دردناک شدند.
وی با اشاره به کشته شدن جمع زیادی از شهدای دیگر کشورهای اسلامی که مظلومانه مورد ستم وهابیان قرار گرفتند، از درگاه خداوند متعال قبول حج این مظلومان و شکر سعی آنان را مسئلت نمود.
آخرین پیام این روز توسط اساتید بین‌المللی را استاد یحیی الصحاف، داور بین‌المللی قرآن کریم صادر کرد،‌ وی در پیام خود آورده است؛‌
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون و لاحول و لاقوه الابالله العلی العظیم
با دلی آکنده از حزن و اندوه که درد این فاجعه نبضش را همراهی می‌کند، خبر شهادت نخبگان آسمان قرائت جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام را دریافت نمودم. اسم‌های درخشان این جمع خوش‌صدا و خادم واقعی کتاب الله بر تارک تاریخ نقش جاویدانی خواهد داشت. مبدعان فن تلاوت بارها و بارها گوش‌نواز مستمعین مجالس و محافل قرآنی و انشادی و ابتهالی خود بودند.
ایمان راسخ این بندگان الهی، موجب گلچین شدنشان شد. ما آرزوی استماع تلاوت‌های بیشتری از این جوانان خلوق داشتیم. لکن دست تقدیر با این فاجعه خونین و دلخراش نعمت بهره‌مندی از دریای معارف آنان را از ما سلب نمود.
از درگاه احدیت رحمت واسعه و خاصش را برای این جمع قرآنی، صبر و طول عمر با عزت را برای خانواده آنان مسئلت می‌نماییم.

یادآور می‌شود، در پی حادثه منا و کشته شدن بیش از دو هزار زائر خانه خدا در همان روز پنج نفر از اعضای کاروان قرآنی مفقود شدند که تاکنون خبر عروج شهادت‌گونه دو تن از این افراد محسن حاجی حسنی کارگر و امین باوی تأیید شده است.


منبع:iqna