«محمدرضا پورمعین» قاری پیشکسوت قرآن کریم اظهار کرذ: ما در این فاجعه «محسن‌حاجی حسنی و امین باوی» از قاریان کشورمان را از دست دادیم؛ افرادی که شاید دیگر در جامعه قرآنی تکرار نشوند.

تشویق حاضران در سالن مسابقات قرآن مالزی برای تلاوت حاجی‌حسنی

وی به آشنایی خود با زنده‌یاد محسن‌حاجی حسنی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اشاره کرد و افزود: در مسابقات بین‌المللی مالزی با محسن آشنا شدم؛ شاید چندی نگذشته بود که حس می‌کردم سال‌ها او را می‌شناسم. در یک هفته‌ای که با هم بودیم من چیزی جز آرامش، مهربانی، حیا و نورانیت از او ندیدم.

پورمعین با بیان خاطراتی از سفر به مالزی، گفت: وقتی محسن حاجی‌حسنی‌کارگر می‌خواست برای تلاوت در جایگاه قرار بگیرد به او گفتم: دعای همه ما پشت سر توست امیدواریم موفق شوی. وقتی تلاوتش را اجرا کرد همه سالن مبهوت صدای این قاری خوش‌صدا بودند به طوری که بر خلاف روال معمول که حاضران در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی کسی را تشویق نمی‌کنند با تلاوت محسن چندین بار فضای سالن مملو از تشویق‌های حاضران شد.

عامل موفقیت حاجی‌حسنی در مسابقات مالزی

دبیر انجمن خادمان قرآن با اشاره به اینکه تمامی حاضران در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تسلیم و مبهوت تلاوت محسن حاجی‌حسنی‌ شده بودند، خاطر نشان کرد: او برای کسب رضای خداوند متعال تلاوت کرد به همین دلیل به دل همه نشست و توانست پس از 9 سال برای کشورمان افتخارآفرینی کند و مقام نخست این رقابت‌ها را به ارمغان بیاورد.

حاجی‌حسنی مُزد خدمت به قرآن را زود گرفت

وی با بیان اینکه زنده‌یاد حاجی‌حسنی مزد خدمت به قرآن را زود گرفت، گفت: او در بهترین مکان و زمان با لباس احرام به دیدار حق شتافت، محسن هر آشنا و غریبه‌ای را با رفتار و عملکرد قرآنی خود جذب می‌کرد؛ از دست دادن او ضربه بزرگی به جامعه قرآنی وارد کرد.

پورمعین با اشاره به اینکه محسن حاجی‌حسنی می‌توانست تمام رتبه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن را از آنِ خود کند، افزود: وقتی محسن خبر برتری خود در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را به خانواده‌اش داد خیلی خوشحال بود و از خوشحالی خانواده به ویژه مادرش همین‌طور اشک می‌ریخت و حتی نمی‌توانست با او صحبت کند؛ احترامی که او برای والدینش قائل می‌شد واقعا مثال‌زدنی بود و شاید یکی از عوامل موفقیتش در رقابت‌ها و عاقبت‌به‌خیری او هم همین احترام و دعای والدینش باشد.

وی با بیان اینکه محسن حاجی‌حسنی 26 بهار را بیشتر ندیده بود، گفت: شاید خدا می‌خواست که او نام‌آور تلاوت جهان شود و سریع از این دنیای فانی برود اما امیدواریم سایر مفقودان این فاجعه دردناک در سلامت باشند و به زودی خبر سلامتی آن‌ها برسد.

محسن می‌خواست امسال به حج مقبول‌تری برود

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم با اشاره به دیدارش با زنده‌یاد محسن‌ حاجی حسنی در معاونت قرآن وزارت ارشاد، خاطر نشان کرد: روزهای آخر که قرار بود به مکه برود در نمازخانه معاونت قرآن و عترت ارشاد به او گفتم تاحالا به حج رفته‌ای؟ گفت: «بله سال 1384 یک بار اعزام شده بودم اما امسال می‌خواهم دوباره بروم و حج مقبول‌تری داشته باشم».

پورمعین با بیان اینکه حاجی‌حسنی مشمول دعای رهبر معظم انقلاب شد، گفت: رهبر معظم انقلاب دعا می‌فرمودند که خدایا ما را با قرآن زنده بدار، با قرآن بمیران و با قرآن محشور کن که محسن مشمول این دعا شد چون با قرآن زندگی کرد و در حال ذکر و یاد خدا در منا و با لباس احرام به لقای الهی پیوست.

وی در ادامه به درگذشت امین باوی مبتهل کشورمان در فاجعه منا نیز اشاره کرد و افزود: از دست دادن وی نیز برای ما سخت بود به ویژه برای اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم و مردم آبادان که امیدواریم خداوند به بازماندگان صبر دهد و سایر اعضای کاروان نور که همچنان جزو مفقودان هستند در سلامت کامل به میهن بازگردند.