محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن اظهار کرد: مراسم چهلمین روز عروج قاریان مهاجر الی‌الله که در حادثه منا جان خود را از دست دادند پنجشنبه، 14 آبان‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن افزود: این مراسم با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم و مسئولان قرآنی کشور و همچنین خانواده قاریان مهاجر الی‌الله برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز، سخنرانی مسئولان قرآنی، ذکر مصائب، اجرای نمایش ویژه قاریان مهاجر الی‌الله و رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای ویژه قاریان مهاجر الی‌الله از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراسم چهلمین روز عروج قاریان مهاجر الی‌الله است.
میرزاجانی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: نمایشی با عنوان «رمی جمرات، حماسه عاشورا، قاریان مهاجر الی‌الله در منا» از سوی سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) پیش‌بینی شده که این نمایش به مدت پنج شب در فرهنگ‌سرای بهمن اجرا می‌شود و یک اجرای این نمایش نیز در مراسم چهلمین روز عروج قاریان مهاجر الی‌الله خواهد بود.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن عنوان کرد: آلبوم و نرم‌افزار چندرسانه‌ای ویژه قاریان مهاجر الی‌الله نیز توسط شبکه رادیویی قرآن در دست تهیه است که این آلبوم نیز در مراسم چهلمین روز عروج قاریان مهاجر الی‌الله رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: مراسم چهلمین روز عروج قاریان مهاجر الی‌الله به همت ستاد بزرگداشت قاریان مهاجر الی‌الله که با حضور مدیران دستگاه‌های قرآنی کشور تشکیل شده است، پیش‌بینی شده و اجرا می‌شود.
یادآور می‌شود، در حادثه منا، پنج عضو کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از جمله، حسن دانش، محسن حاجی‌حسنی کارگر، محمدسعید سعیدی‌زاده، امین باوی و فؤاد مشعلی جان خود را از دست دادند.